O parte dintre creditele neperformante ale Băncii Comerciale Române (BCR) sunt legate de fraude, susţine Michael Beitz., Chief Risk Officer al BCR.
Acesta a apreciat că fraudele ar fi între 10 şi 15% şi că motivul ar fi "background-ul cultural" al românilor. Beitz a mai spus că, înainte de preluarea de către Erste, BCR era descentralizată, fără un control foarte bun de la Bucureşti al sucursalelor.
"Circa 85% din problemele pe care le avem acum sunt legate de
Întrebat de un analist dacă situaţia BCR este comparabilă cu cea a unei bănci din Suedia care a avut probleme, Beitz a invocat "background-ul cultural" al românilor ca motiv principal pentru situaţia de la BCR.
"Nu aş compara situaţia din Suedia cu cea din Ungaria şi România sau Cehia. Intră în scenă şi background-ul cultural şi aş spune că acesta este un motiv cheie", a afirmat reprezentantul BCR.
La sfârşitul lunii septembrie, creditele neperformante aveau o pondere de 20,8% din portofoliul de împrumuturi al BCR, faţă de 16,8% anul trecut şi 12,3% în 2009. Aproape 55% din creditele neperformante de la BCR au fost generate înainte de preluarea de către Erste şi până în 2008, perioadă considerată de tranziţie de către grupul austriac.