*Străinii au cumpărat cu 34,6% mai mult, românii – cu 17% mai puţin
După ce Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a calificat recent vânzările din noiembrie şi decembrie drept „cădere sub orice critică”, constructorul de la Mioveni a prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă, un rezultat mult mai optimist, referitor la întregul an 2008. Astfel, cu toate că în lunile de final vânzările au scăzut sub jumătate, pe ansambu Dacia a vândut cu 11,7% mai mult decât în 2007. S-au comercializat în total 257.594 de automobile: 75.240 – în România şi circa 172.000 – la export. Primele două destinaţii de export au fost Franţa (43.882 unităţi) şi Germania (25.506).
O cifră interesantă a fost comunicată de constructor pentru a explica declinul puternic al pieţei: în luna noiembrie, la fiecare maşină nouă vândută pe piaţa românească s-au înmatriculat trei second-hand-uri. De fapt, Dacia a ieşit „pe plus” în 2008 datorită exportului (creştere de 34,6%), pentru că pe piaţa internă s-a înregistrat o scădere de 17% faţă de anul 2007.
Printre succesele anului trecut, constructorul a enumerat lansarea a patru modele noi: Logan Pick-Up (martie), Sandero (iunie), noul Logan berlină (iulie) şi noul Logan MCV (octombrie). Conform oficialilor Automobile Dacia, în jumătate de an Sandero a ajuns la o cotă de piaţă de 18% pe segmentul maşinilor bicorp de oraş. Tot la succese, Dacia şi-a trecut şi noul logo, denumit popular „desfăcătorul de capace”.(A.C.)
*Străinii au cumpărat cu 34,6% mai mult, românii – cu 17% mai puţin
După ce Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia, a calificat recent vânzările din noiembrie şi decembrie drept „cădere sub orice critică”, constructorul de la Mioveni a prezentat, ieri, într-o conferinţă de presă, un rezultat mult mai optimist, referitor la întregul an 2008. Astfel, cu toate că în lunile