Pe 28 octombrie 2003, în dormitorul dintr-un cămin american Mark Zuckerberg scria codul pentru Facemash, o competiţie online între studente. Dar el intrase deja în legătură cu Cameron Winklevoss, Tyler WInklevoss şi Divya Narendra, care aveau nevoie de un programator pentru o reţea socială. Aşa a început pe 4 februarie 2004 The Facebook.
Iniţial numit Harvard Connection de către fraţii Winklevoss, The Facebook trebuia să fie o reţea privată pentru studenţii de la universitate. După şase luni, mai mult de jumătate din studenţimea de la Harvard avea cont pe The Facebook, aşa că în martie 2004 reţeaua s-a extins la Stanford, Columbia şi Yale.
În 2004, Sean Parker a devenit preşedintele companiei şi printre primii investitori, iar Facebook s-a mutat în Palo Alto, după o investiţie a şefului de la PayPal, Peter Thiel. În 2005, The Facebook a renunţat la "The" şi a devenit ceea ce ştim astăzi.
Deschiderea Facebook către public
Facebook a devenit o reţea socială de sine stătătoare în era în care mySpace era lider pe piaţă, pe 26 septembrie 2006. Pentru trei ani, reţeaua lui Zuckerberg a crescut treptat, dar adevăratul "boom" s-a produs după 2009, pentru ca pe 13 martie 2010 Facebook să depăşească pentru prima oară traficul Google.
Ideea lui Zuckerberg, creată pentru campusul Harvard, a devenit un succes internaţional. Primul moment în care lumea şi-a dat seama de potenţialul companiei a fost în aprilie 2008, când mySpace a fost depăşită pentru a nu se mai întoarce niciodată pe primul loc în topul reţelelor sociale.
Potrivit datelor comScore, în mai 2010, Facebook avea 130 de milioane de vizitatori unici. Anul trecut, Facebook a ajuns pentru prima oară la peste un miliard de utilizatori activi în toată lumea, iar în România suntem peste cinci milioane de utilizatori. Foto Istoria Facebook în imagini de profil gallery-link
În u