Clientii au devenit mult mai atenti in ceea ce priveste costurile pe care le platesc pentru a-si asigura riscul, dar in mod cert companiile nu isi mai permit ca un eveniment neasteptat sa le influenteze cash flow-ul, a declarat, intr-un interviu acordat Wall-Street.ro, Jaap Veenenbos, director al departamentului de Risk Control & Engineering in cadrul firmei de asigurare si gestionare a riscurilor AON.
Jaap Veenenbos a sustinut joi o prezentare in cadrul conferintei "PPP in Romania: A Road Map to Partnership", organizata de International Project Finance Association (IPFA) in parteneriat cu AON Romania, NNDKP si BCR.
Specialistul AON in managementul riscului sustine ca suntem inca in mijlocul crizei si, mai mult, am putea sa ramanem in aceasta zona si in urmatorii cativa ani.
Veenenbos a subliniat faptul ca aceasta criza financiara a transformat totusi perceptia clientilor fata de risc.
"Clientii au devenit mult mai atenti in ceea ce priveste costurile pe care le platesc pentru asigurarea riscului. In prima faza se gandesc cum sa isi reduca primele si apoi isi pun intrebarea ce sa faca ca sa isi reduca costurile afacerii. Urmeaza intrebarea legata de calitate, pentru ca firmele nu isi mai pot permite ca un eveniment neasteptat sa le influenteze cash flow-ul", explica specialistul AON.
Intrebat daca tocmai o proasta gestionare a riscului a stat la baza crizei financiare, Jaap Veenenbos a explicat ca au fost mai multi factori responsabili pentru criza, pe langa management-ul riscului, a lipsit si transparenta, buna credinta si cel mai important, increderea.
De asemenea, Valentin Tuca, seful AON Romania sustine ca si firmele romanesti si-au ajustat modul in care cantaresc riscul dupa criza, cel mai bun exemplu fiind bancile care si-au schimbat dramatic politica de management al riscului.
"Este clar ca, din aceasta perspectiva, cri