Comisia de buget finante a Senatului a votat anularea actualei taxe de mediu si restituirea banilor platiti de romani in fondul vechii taxe auto.
Decizia comisiei este doar un aviz, votul final urmand sa fie dat de plenul Senatului, informeaza Realitatea TV.
Taxa de mediu a avut un traseu controversat. Mai intai a fost introdusa taxa de prima inmatriculare, in ianuarie 2007, odata cu modificarea Codului Fiscal. Motivul invocat de autoritati a fost necesitatea de a limita importul de masini second-hand, considerate poluante. Conform ministrului Varujan Vosganian, in 2007, statul roman au incasat la buget 300 milioane de euro din taxa auto de prima inmatriculare. Comisia Europeana a avertizat Romania ca taxa de inmatriculare a autoturismelor este incompatibila atat cu Tratatul de aderare a Romaniei, cat si cu jurisprudenta Curtii Europene de Justitie. Sub presiunea opiniei publice, a producatorilor si a unor politicieni, Executivul a decis ca taxa auto sa se transforme in taxa de mediu, iar banii colectati sa fie folositi pentru proiecte de protejare a mediului.
Comisia de buget finante a Senatului a votat anularea actualei taxe de mediu si restituirea banilor platiti de romani in fondul vechii taxe auto.
Decizia comisiei este doar un aviz, votul final urmand sa fie dat de plenul Senatului, informeaza Realitatea TV.
Taxa de mediu a avut un traseu controversat. Mai intai a fost introdusa taxa de prima inmatriculare, in ianuarie 2007, odata cu modificarea Codului Fiscal. Motivul invocat de autoritati a fost necesitatea de a limita importul de masini second-hand, considerate poluante. Conform ministrului Varujan Vosganian, in 2007, statul roman au incasat la buget 300 milioane de euro din taxa auto de prima inmatriculare. Comisia Europeana a avertizat Romania ca taxa de inmatriculare a autoturismelor este incom