Pe piaţa produselor contrafăcute, totul este posibil. De la televizoare, încălţăminte, îmbrăcăminte, orice poate fi piratat mai ales datorită inventivităţii şi eficienţei de care dau dovadă fabricile din China. Chiar şi motofierăstraiele STIHL au fost "victimele" industriei produselor contrafăcute, o piaţă foarte profitabilă ce a avut anul trecut o valoare estimată la 250 de miliarde de dolari.
Pentru a stopa acest fenomen care le afectează vânzările, producătorii încearcă să găsească modalităţi pentru a-i determina pe clienţi să nu mai cumpere astfel de produse care însă au un avantaj enorm pentru cumpărătorul român- preţuri mult mai accesibile. "Acest fenomen ne-a afectat şi pe noi în întreaga lume, cele mai afectate zone fiind sudul şi estul Europei, dar şi vestul Europei se confruntă cu astfel de produse. În România au existat cazuri în care organele statului au ajuns să revândă aceste produse ca piese de schimb. În schimb, Germania distruge utilajele contrafăcute ", spune directorul general STIHL, Ioan Mezei.
Deşi se luptă permanent cu industria produselor piratat, compania STIHL România a reuşi să depăşescă criza şi pentru acest an estimează o creştere a cifrei de afaceri cu 15-20%. "În 2010 am avut o creştere de 20 % faţă de anul precedent când am fost şi noi afectaţi de criză. Pentru 2011 apreciem o creştere de 15- 20 % pentru că anul este promiţător până acum", a declarat directorul general STIHL România, Ioan Mezei.
Lupta companiei STIHL împotriva produselor piratate este evidentă şi prin intermediul serviciului buy-back care oferă reduceri clienţilor care dau la schimb un utilaj vechi pentru că în acest program sunt acceptate şi produsele contrafăcute. Astfel, compania încearcă să îşi încurajeze clienţii să cumpere doar prroduse originale deoarece utilajele contrafăcute expun utilizatorii la riscuri mult mai ridicate.
Principalele