In ultimii ani, loturile echipelor din campionatele nu foarte puternice din Europa s-au umplut de jucatori sud-americani, africani sau portughezi. Majoritatea de valoare indoielnica, au fost cumparati datorita abilitatii impresarilor lor, care au reusit sa le creeze CV-uri impresionante prin strecurarea acestor jucatori pe la echipele secunde ale unor cluburi destul de importante. Preturile de transfer, si asa destul de mici, sunt acum in continua scadere pentru ca aceasta criza prin care trece economia mondiala se rasfrange si asupra investitiilor in sport.
In aceasta situatie, ce sanse ar mai avea fotbalisti din tari ca Romania sa se transfere, asa cum o faceau pana de curand, pe bani destul de buni la echipe din tari ca Israel, Cipru sau cele din spatiul ex-sovietic? Una din putinele sanse ar fi ca acesti jucatori sa faca parte din loturile echipelor romanesti cunoscute pe plan european. Dar acest lucru nu este atat de usor de realizat, astfel ca, se pare, impresarii romani au gasit o noua metoda de a gasi clienti pentru fotbalistii romani: transferul virtual.
Alexandru Piturca a ajuns la 25 de ani fara sa rupa gura targului in fotbal. A fost in lotul Stelei in perioada in care antrenor era tatal sau, a jucat pe la Caracal, Craiova si Tg. Jiu, dar a avut aparitii meteorice in sezonul 2003/2004 in lotul largit al nemtilor de la Jahn Regensburg din Zweite Bundesliga si in 2006/2007 la bulgarii de la TSKA Sofia. Pentru un nou transfer in strainatate, Pandurii Tg. Jiu nu reprezinta o baza de plecare care sa atraga interesul echipelor de afara. Insa cu totul altfel stau lucrurile daca o echipa care joaca in Liga Campionilor isi manifesta interesul pentru Al. Piturca si anunta un iminent transfer in aceasta iarna. Creste interesul, creste si pretul…
In ultimii ani, loturile echipelor din campionatele nu foarte puternice din Europa s-au um