Wikipedia este unul dintre cele mai valoroase brand-uri ale internetului. Si acest fapt este cu atat mai ciudat cu cat Wikipedia nu este un brand comercial, nu este un mamut financiar (precum Google) si nici nu are o istorie lunga in spate (precum Microsoft).
Probabil mare parte din valoarea sa este datorata caracterului public, deschis al acestui proiect, fapt care, aproape fara exceptie, atrage simpatia publicului pe internet.
In Romania proiectul Wikipedia a ajuns in 2003 cand, un utlizator al enciclopediei de limba engleza s-a intrebat daca exista si o versiune romaneasca a acestui site. Acest utilizator este Bogdan Stancescu, nume de utilizator gutza.
A tradus interfata, a facut invitatia publica in Romania, s-a adresat institutiilor culturale romanesti pentru sprijin (desigur, nu a primit nici un raspuns) si a inceput lucrul, discret, la construirea versiunii romanesti a enciclopediei.
Cu vremea s-au adaugat si alti utilizatori a acaror fidelitate si perseverenta au facut ca, la inceputul lui 2008, ro.Wikipedia sa sara peste pragul de 100.000 de articole intrand, in felul acesta, in esalonul 2 al wikipediilor din intreaga lume, acelea care incep sa se calculeze de la 100.000 de articole in sus (primul esalon cele de limba engleza, franceza, germana, spaniola etc. care au peste 500.000 de articole).
Problemele cu care se confrunta astazi echipa Wikipedia din Romania, echipa care exista doar operational, la nivelul site-ului, pentru ca nici o organizatie nu administreaza Wikipedia din Romania iar utilizatorii site-ului pot foarte bine sa vorbeasca si sa lucreze multa vreme impreuna fara sa se intalneasca efectiv, problemele, deci, de astazi sunt aceleasi cu cele de la inceput: vandalismul, dezbaterile cu privire la un subiect sau altul, conflictul intre perspectivele diferite asupra aceleiasi teme, zone