In primele noua luni ale anului, producatorii de ciment din Romania au inregistrat cresteri ale afacerilor de peste 20%, acestea fiind printre cele mai mari cresteri inregistrate in regiune.
Vanzarile de ciment ale Holcim Romania au avansat cu 23,8% in primele noua luni ale anului, comparativ cu perioada similara a anului trecut, iar pretul mediu al cimentului a crescut cu 10,2% in Romania, conform raportului financiar emis de grupul Holcim.
Romania a fost cea de-a doua tara europeana unde vanzarile au crescut cel mai mult pentru Holcim, fiind depasita de Bulgaria care a avut o crestere a vanzarilor de 26,9% in primele noua luni din 2007. Alte cresteri semnificative ale vanzarilor au fost inregistrate pe piata din regiune in tari precum Croatia (9,5%) sau Rusia (9%). Singurele piete europene unde vanzarile au scazut pentru Holcim in primele noua luni din 2007 au fost Ungaria (5,9%), Belgia (4,6%), Spania (4%) si Elvetia (4,5%).
In 2006, Holcim Romania a inregistrat o cifra de afaceri de 774,7 milioane de lei in crestere cu aproape 30% fata de nivelul inregistrat in 2005, de 603 milioane lei. Holcim Romania estimeaza in 2007 o crestere de 20 - 25% a cifrei de afaceri comparativ cu anul precedent si intentioneaza sa-si mareasca anul viitor capacitatea totala de productie cu 25%.
Pentru Lafarge Romania, veniturile la noua luni au crescut cu 58,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul avansurilor comercializate. Romania a inregistrat cel mai rapid avans al vanzarilor dintre tarile central si est europene, fiind urmata de Rusia cu 57,5% si Polonia cu 46,6%.
In termeni de volum, piata de ciment din Romania manifesta cea mai mare crestere pentru francezii de la Lafarge, cu o crestere de 20%, in timp ce piata poloneza inregistrea majorari de 18%, Rusia de 15%, iar Serbia doar 9%. In total, grupul Lafarge a obtinut venituri de un