Marea limuzină din Zuffenhausen a schimbat generaţia la Shanghai, Porsche prezentând versiunea Panamera Executive cu distanţa între axe elongată dar şi a doua evoluţie Panamera S E Hybrid.
Măsurând 5,12 metri lungime, 1,95 metri lăţime, scund de 1,41 metri şi un ampatament mărit cu 15 cm, Panamera Executive este un generator de fericire, asta mai ales graţie suspensiei pneumatice şi a răsfăţului ocupanţilor din spate ce dispun de două fotolii individuale la care este posibil întinderea aproape completă a picioarelor. Scaunele sunt separate de o cotieră suprapusă peste tunelul median, cei din spate beneficiind de aceleaşi tipuri de comenzi ca în faţă, dispuse pe centru sub forma unor butoane aranjate precum ramurile ordonate în “V” a unei specii de conifere.
Exteriorul comunică prin tuşe discrete faptul că este vorba despre un model nou, intervenţiile stilistice rezervate recomandându-l mai degrabă ca o evoluţie venită natural a limuzinei lansate în 2009. Partea posterioară este beneficiara unei lunete revizuite ce muşcă mai adânc din capacul metalic al hayonului cu deschidere automată. Stopurile par împrumutate de la Cayman în vreme ce adânciturile şi muchiile de pe lateralul portierelor, precum şi ciupitura paralelă cu solul ce străbate montantul posterior, aduc un refresh binevenit. Blocurile optice frontale pot fi opţional integral LED.
La noul Panamera Executive paleta de motorizări a fost refăcută din temelii. Cilindreea de 3.6 litri cu 300 CP a rămas pe loc, însă a apărut o nouă unitate de 3.0 litri pe benzină supraalimentată prin două turbine. La cei 420 CP şi 520 Nm acest V6 performer al downsizing-ului nu are complexe faţă de o arhitectură V8, însă vine cu un consum mediu redus cu 20%. Anul viitor, lui Panamera Turbo S II îi va fi transplantat noul motor turbo ca vârf de gamă, în vreme ce dieselul VAG de 3.0 TDI şi 250 CP va fi înlocuit cu un