Numarul acestora este cu 100 mai mare decit al celor autohtone In ciuda saraciei invocata in mai toate statisticile, botosanenii isi cumpara, pe bani grei, din ce in ce mai multe masini aduse din strainatate, de la modele extrem de rare in lume, cum ar fi Jaguarul, pina la ultimele modele ale unor marci la fel de renumite, BMW sau Mercedes. In unele cazuri, numai cu taxele vamale se puteau cumpara, lejer, doua sau chiar trei autoturisme autohtone. Comparatiile ar putea fi extinse in mai multe domenii, dar ideea ramine aceeasi. De la inceputul acestui an si pina la finele lunii august, in judet au fost inmatriculate 353 de masini aduse de peste hotare. In acelasi interval, au fost inmatriculate numai 249 de autoturisme "made in Romania". Si, pentru a pune mai mult in evidenta fenomenul, trebuie spus ca, in fiecare zi, in judet sint inmatriculate doua masini. Batalia pentru soselele din judet nu se mai da, deci, de multi ani, intre Dacii, locul acestora fiind luat de Opel, Volkswagen, Renault si Daewoo. Ultimele insa, fiind fabricate la Craiova, sint considerate autohtone. "La ora actuala, sint in judet aproape 40.000 de autovehicule, dar aproximativ o treime din ele sint aduse din strainatate, si asta in conditiile in care abia in ultimii zece ani se poate vorbi ca s-au deschis granitele pentru importuri. La fel de adevarat este si faptul ca cea mai mare parte masinilor straine aduse in judet sint second-hand", spune cpt. Danut Ciubotaru, seful Compartimentului permise auto si inmatriculari din cadrul Serviciului de Evidenta Informatizata a Persoanei. Ceea ce a provocat aceasta mutatie de pe piata auto pare sa fie, in primul rind, evolutia preturilor pentru ca, in timp ce o Dacie noua ajunge la 100 de milioane de lei, o masina "la mina a doua" adusa din Occident, functie de anul de productie si inmatriculabila, se vinde la preturi intre 4.000 si 5.000 de marci, adica