Wolkswagen Polo se mentine in topul celor mai vandute marci auto Dupa ce la inceputul anului 2009 existau prognoze extrem de nefavorabile si scaderi masive, spre sfasitul anului lucrurile s-au imbunatatit considerabil. Topurile privind vanzarile in Uniunea Europeana aduc o serie de noutati, dar in linii mari se bazeaza pe aceiasi actori consacrati de ani buni. O serie de programe de stimulare a vanzarilor, introduse in mai toate tarile Europei, au fost de natura sa salveze industria auto de pe continent, o masura care, surprinzator, in Romania - tara care aproape ca inventase acest gen de subventie - nu a avut nici un efect vizibil. Pe ansamblu, multe tari sunt capabile la aceasta ora sa raporteze cresteri fata de anul trecut, iar acest lucru este valabil si pentru unele marci prezente pe piata europeana, fie ele locale sau importate de pe alte continente.
Dacia s-a numarat printre cele cateva, trei sau patru marci, care au vandut mai mult decat in 2008, ajutata fiind de Germania, cu un program de stimulare remarcabil si indraznet, insa marca autohtona ramane departe de volumele inregistrate in top 10. Popularitatea masinilor a fost influentata, evident, de cea mai mare piata, Germania, care a ajutat cum s-a priceput mai bine, astfel ca marcile locale au fost cel mai bine sprijinite. Masina anului, la propriu, care nu a reusit sa primeasca acest titlu de la jurnalisti, in concursul cu acest nume, dar l-a primit de la public, prin cumpararea sa, a fost Volkswagen Golf, un autoturism extrem de echilibrat, apropiat de idealul unui vehicul deopotriva popular, eficient si performant. Golf a reusit sa recupereze titlul de cel mai vandut model din Europa, pierdut in anii trecuti in favoarea lui Peugeot 207 sau Ford Fiesta, departandu-se usor de orice concurenta. In urma sa, nu mai putin de 6 modele demonstreaza ca segmentul B, al masinilor mici, este cel