Numarul clientilor Vodafone in Romania a continuat sa scada si in trimestrul doi din acest an, pana la peste 9,53 milioane utilizatori (n.r. numarul de SIM-uri active), cu 0,6% mai putin fata de trimestrul anterior, dar cu 5,2% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut, a anuntat vineri operatorul. In ciuda unei cresteri anuale cu 10% a bazei de abonati, situatia economica dificila, dar si deciziile de reglementare din aceasta perioada, potrivit oficialilor Vodafone, au cauzat o scadere de 17,3% a veniturilor din servicii.
“Rezultatele noastre financiare reflecta impactul situatiei economice, la care Vodafone nu este imuna, dar si al deciziilor de reglementare intrate in vigoare in aceasta perioada. Venitul mediu pe utilizator a scazut fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe masura ce clientii nostri au inceput, din cauza crizei financiare, sa-si limiteze consumul serviciilor de comunicatii, pentru un mai bun control asupra costurilor. Clientii Vodafone apreciaza ofertele noastre promotionale care raspund nevoii din ce in ce mai mari de control al costurilor si valoare sporita de utilizare, iar acest lucru se reflecta in cresterea cu circa 10% a bazei noastre de abonati", a declarat Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania.
Venitul mediu pe utilizator (ARPU) a atins valoarea de 8,3 euro in trimestrul incheiat la 30 iunie 2009, fata de 8,2 euro in trimestrul anterior, incheiat la 31 martie 2009, corespunzator unei cresteri de 0,7%.
La 30 iunie 2009, clientii serviciilor pe baza de abonament reprezentau 38,4% din baza totala de clienti a Vodafone Romania, iar cei ai serviciilor preplatite, 61,6%, ceea ce arata o crestere de 9,4 % a numarului de abonati, de la un an la altul.
La sfarsitul primului trimestru al acestui an, Vodafone Romania avea peste 9,58 milioane de utilizatori, in scadere cu 0,63%