Aparatul Boeing 777 al companiei Asiana Airlines, prăbuşit sâmbătă la San Francisco, era atât de înclinat încât unul dintre piloţi nu putea să mai vadă pista de aterizare.
Accidentul zborului 214 al companiei sud-coreene Asiana Airlines, soldat cu doi morţi şi 182 de răniţi, a avut loc după ce coada avionului a lovit un dig ce separa pista de aterizare de suprafeţele de apă dimprejur, în golful San Francisco.
Agenţia americană pentru siguranţa transporturilor, a cărei misiune a fost să determine cauzele prăbuşirii, a stabilit până în prezent că avionul s-a apropiat cu o viteză mult prea mică faţă de cea normală şi că zbura prea jos.
Preşedinta acesteia, Deborah Hersman, a declarat marţi, în cursul unei conferinţe de presă, că doi dintre piloţi au fost interogaţi luni şi ceilalţi doi marţi. Pilotul care se afla la manşă în vederea aterizării a confirmat că zborul de sâmbătă a fost „prima sa experienţă operaţională pe un 777“.
La rândul său, supervizorul acestuia a confirmat că zborul „a fost primul ca pilot instructor“.
Cel de-al treilea pilot prezent în cockpit în momentul prăbuşirii - al patrulea, a cărui prezenţă nu era necesară, conform preşedintei NTSB, se afla în cabină - a explicat că „nu putea să vadă pista de pe scaunul unde se afla“, situat în partea din spate a cockpitului. „Aparatul era înclinat şi nu putea să vadă pista“, a precizat Deborah Hersman.
La Seul, compania sud-coreeană a reamintit cu insistenţă că respectă cu stricteţe reglementările internaţionale în ce priveşte securitatea şi că piloţii erau foarte experimentaţi.
Deborah Hersman a avertizat luni împotriva oricărei concluzii grăbite şi a afirmat că este „prea devreme pentru a trage concluzia că a fost o greşeală de pilotaj, deoarece mai sunt multe lucruri pe care le ignorăm“.
Ea a afirmat marţi că