Mesajul a fost trimis. Multumesc!

Au fost descoperite cele mai mari GĂURI NEGRE din Univers. Sunt de 10 miliarde de ori mai mari decât Soarele

Publicat in Gandul, miercuri 7 decembrie 2011 ·

Cercetătorii americani au descoperit două găuri negre mai mari decât oricare alta cunoscută până în prezent, scrie Daily Mail. Fiecare dintre cele două este mai mare decât întregul nostru sistem solar şi se află la 270 de milioane de ani-lumină de Pământ.

Cele două găuri negre, aflate în galaxiile NGC 3842 şi NGC 4889, sunt de 1,5 ori mai mari decât cea mai mare astfel de formaţiune cunoscută anterior, care avea o masă de 6,8 miliarde de ori mai mare decât a Soarelui.

Profesorul Chung-Pei Ma, de la Universitatea din California, a folosit date provenind de la mai multe telescoape din Hawaii, dar şi de la telescopul Hubble, pentru a analiza mişcările stelelor din jurul găurilor negre.

"Studiile din ultimele decenii arată că toate galaxiile mari au o gaură neagră, uriaşă, în centrul lor. Până acum, cea mai mare gaură neagră cunoscută era în galaxia Messier. Acum, am descoperit o gaură neagră de 9,7 miliarde de ori mai mare decât Soarele, în galaxia NGC 3842. O alta, cel puţin la fel de mare, a fost descoperită şi în galaxia NGC 4889", se arată în studiul publicat de Chung-Pei Ma şi colegii săi.

Găurile negre sunt greu de detectat, deoarece gravitaţia lor foarte puternică absoarbe lumina şi celelalte radiaţii care i-ar putea trăda prezenţa.

Aşa ar putea arăta telescoapele din proiectul SKA

Daily Mail scrie că recordul stabilit de găurile negre descoperite de americani s-ar putea să nu fie de durată. Asta pentru că, în următorii zece ani, astronomii vor să conecteze mii de telescoape şi să mărească astfel şansele de a descoperi găuri negre.

Proiectul SKA, care va fi realizat prin conectarea telescoapelor, va genera atât de multă informaţie, încât ar fi nevoie de un miliard de calculatoare obişnuite, pentru a procesa toate datele.

SKA va consta în mii de telescoape, întinse pe o suprafaţă de 3.060 de kilometri. "Va fi o un

Articolul in Gandul >>

Citeste si top 10 stiri de azi

Rusia l-a pus pe Zelenski pe lista persoanelor căutate

HotNews acum 55 minute
Rusia a deschis o acţiune penală împotriva preşedintelui ucrainean Volodimir Zelenski şi l-a trecut pe lista persoanelor date în urmărire, a relatat sâmbătă agenţia de stat rusă TASS, citând baza de date a Ministerul rus de Interne, transmite Reuter

Incendiu puternic, lângă Mănăstirea Voroneț, județul Suceava

Ziua Constanta acum o ora
Un incendiu puternic a izbucnit, în urmă cu puțin timp, lângă Mănăstirea Voroneț din orașul Gura Humorului, în județul Suceava. O casă aflată la doar câteva sute de metri de biserică a luat foc. Din cauza faptului că bate vântul tare, iar majoritat

Caz cutremurător în Timiș. Un bărbat și-a dat foc în grădina din spatele casei

Ziare.com acum o ora
Un bărbat de 53 de ani din localitatea Giarmata Vii, din apropiere de Timişoara, şi-a dat foc sâmbătă, 4 mai, în grădina din spatele casei sale. ”Azi, 4 mai 2024, în jurul orei 14:30, poliţiştii Secţiei 1 Rurale Timişoara au fost sesizaţi cu privire

LIVE VIDEO Ceremonia de primire a Sfintei Lumini are loc la Mormântul lui Iisus Hristos la Ierusalim (VIDEO)

Ziua Constanta acum 4 ore
Ceremonia de primire a Sfintei Lumini are loc la Mormântul Domnului nostru Iisus Hristos în Sâmbăta Mare, începând cu ora 13:00, conform Basilica.ro Evenimentul este transmis live de Trinitas TV. Primirea Sfintei Lumini Sâmbătă dimineață au fost sti

Mesajul transmis de Bogdan Andone după FC Botoșani – FC Voluntari: „Asta vreau să remarc”

Gazeta Sporturilor acum 39 minute
Bogdan Andone, antrenorul de la FC Botoșani, a tras concluziile după , și a vorbit despre lupta pentru salvarea de la retrogradare.

Unirea Slobozia este matematic campioană în Liga 2