Un coridor feroviar european pentru trenuri de mare viteză care va pleca din Viena şi va ajunge la Budapesta, Bucureşti şi Constanţa. Acesta este visul de 11 miliarde de euro pentru care ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu a învăţat o frază în chineză ca mesaj pentru potenţialii investitori veniţi la Bucureşti.
„România şi China au şansa acum, după 24 de ani, să întărească relaţiile şi să înceapă parteneriate concrete, care să ducă la modernizarea şi la dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a spus Ramona Mănescu în chineză, la un conferinţă din marja Forumului Economic şi Comercial China - Europa Centrală şi de Est, care s-a desfăşurat marţi la Palatul Parlamentului. După prestaţia lingvistică, ministrul a tras aer în piept să facă o glumă: „Dacă aţi înţeles ceva, vă felicit! ”.
Discuţiile tehnice, susţine Mănescu, vor începe pe 10 decembrie, propunerea Guvernului fiind un parteneriat public privat care să înceapă pe porţiunea Constanţa -Bucureşti. Pe linia CFR spre mare, deşi reabilitată, se circulă cu 40 de kilometri la oră după ce mai multe echipamente au fost furate şi duse la fier vechi.
Un coridor feroviar european pentru trenuri de mare viteză care va pleca din Viena şi va ajunge la Budapesta, Bucureşti şi Constanţa. Acesta este visul de 11 miliarde de euro pentru care ministrului Transporturilor, Ramona Mănescu a învăţat o frază în chineză ca mesaj pentru potenţialii investitori veniţi la Bucureşti.
„România şi China au şansa acum, după 24 de ani, să întărească relaţiile şi să înceapă parteneriate concrete, care să ducă la modernizarea şi la dezvoltarea infrastructurii feroviare”, a spus Ramona Mănescu în chineză, la un conferinţă din marja Forumului Economic şi Comercial China - Europa Centrală şi de Est, care s-a desfăşurat marţi la Palatul Parlamentului. După prestaţia lingvistică, ministrul a tras aer în piept să fa