Potrivit rezultatelor financiare din cel de-al treilea trimestru al acestui an, giganţii din domeniul publicităţii au înregistrat scăderi mai moderate faţă de trimestrul al doilea. Conglomeratele Omnicom, Interpublic, WPP şi Publicis şi-au prezentat recent datele financiare trimestriale. Nu au fost înregistrate creşteri, dar analiştii devin optimişti. Odată ce s-au confruntat cu criza economică, companiile au început să taie, mai întâi, din bugetele de publicitate. Motiv pentru care, atât la nivel internaţional cât şi local, declinul financiar a fost resimţit în primul rând de companiile de comunicare.
Tot ele pot fi un bun barometru al trecerii peste recesiune. Deşi nu au înregistrat creşteri, şefii marilor grupuri îşi arată optimismul în ceea ce priveşte viitorul companiilor pe care le conduc.
„Industria de publicitate a început să-şi revină, dar evoluţia sa va fi înceată şi progresivă. Primele creşteri ar trebui să fie văzute în cea de-a doua jumătate a anului 2010“, a declarat Maurice Levy, Chief Executive Officer (CEO) al grupului Publicis.
Potrivit raportului financiar trimestrial al Publicis, cele mai slabe rezultate au fost înregistrate în această vară. Grupul francez de comunicare, prezent în România prin companiile Publicis, Leo Burnett, Saatchi&Saatchi, Starcom şi ZenithMedia, a avut în cel de-al treilea trimestru al acestui an venituri de 1,04 miliarde de euro, în scădere cu 7,4% faţă de acelaşi trimestru din 2008.
Aproape jumătate din totalul veniturilor a provenit din operaţiunile dezvoltate în America de Nord. Cea mai severă scădere din această perioadă a fost înregistrată de serviciile de PR şi organizarea de evenimente.
WPP are cele mai mari venituri
Cele mai mari venituri din cel de-al treilea trimestru au fost înregistrate de WPP. Conglomeratul care deţine în