Mai sunt doar câteva săptămâni până la începutul verii și, desigur, al concediilor. Întâmplător sau nu, monovolumul Dacia debutează în prima lună a anotimpului cald și pare gata să folosească strategia Duster pentru a învinge concurența.
O poziție fruntașă pe piața europeană a monovolumelor medii poate părea o țintă fără importanță. Asta dacă ne rezumăm la percepția pur românească asupra acestui segment. Dacă în România au fost vândute anul trecut doar 1.642 de monovolume de toate categoriile, la nivelul întregului continent, clasa „familistelor“ s-a apropiat de 1,5 milioane de unități.
Iar din acest total, nu mai puțin de 781.672 de unități au aparținut subsegmentului monovolumelor medii, adică exact acela în care Dacia a ales să poziționeze noul Lodgy. Pentru comparație, în subsegmentul SUV-urilor medii (VW Tiguan, Hyundai ix35, Ford Kuga etc.) au fost comercializate anul trecut 613.494 de unități, iar în clasa mini (Fiat 500, Renault Twingo, Toyota Aygo) ceva mai mult de 1,16 milioane.
În zona aleasă de oficialii grupului Renault pentru poziționarea modelului Dacia Lodgy se bat pentru supremație Renault Scenic/Grand Scenic, Ford C-Max/Grand C-Max și Volkswagen Touran. Cu astfel de competitori, este limpede că vehiculul produs sub marca românească, dar asamblat în Maroc, nu va avea o sarcină ușoară. Dar să nu uităm că într-o situație similară s-a aflat și SUV-ul de mici dimensiuni Duster. Acesta, după o luptă strânsă cu Suzuki SX4, Fiat Sedici sau Toyota Urban Cruiser a reușit să devină lider la o diferență de peste 100.000 de unităţi faţă de urmăritori.
În România, segmentul monovolumelor este dominat de Peugeot 3008, Ford C-Max şi Chevrolet Orlando.
Deja lider
Având drept țintă familiile, noul Lodgy se bazează, în lupta cu adversarii săi direcți, în special pe preț. Cea mai ieftină versiune comercializată în România (Acces - 1