Un fenomen, din fericire izolat sau, ma rog, fara prea multe manifestari, si-a facut simtita prezenta in Bucuresti. Cladiri noi ori relativ noi au fost demolate pentru a se construi in locul lor blocuri cu un stil nou, avangardist.
Aceasta "inlocuire" a fost vizibila mai ales in timpul domniei lui Carol al II-lea, om fascinat de nou, de modern si, daca se putea, de ultramodern. Cunoscandu-i-se gusturile, primarii nu stateau pe ganduri cand era vorba de inaltarea unui edificiu "cum ii placea Majestatii Sale" si isi dadeau acordul pentru demolarea constructiei mai vechi, nu de putine ori in detrimentul patrimoniului artistic al Capitalei. Fotografia de fata, luata de Weismann de la etajele superioare ale Hotelului Bristol, abia inaugurat, este graitoare. Ne prezinta o frumusete de cladire in stil "art nouveau", cladire in care functionau editura si tipografia "Minerva", ambele in proprietatea Marelui Orient. De mentionat ca tipografii care au cazut impuscati la 13 decembrie 1918, dupa ce instigatorii bolsevici trasesera asupra trupelor si se facusera nevazuti, erau angajati la "Minerva". Cazul s-a rasfrant si asupra Marelui Orient, care a cazut in dizgratia autoritatilor si a trebuit curand sa inchida tipografia devenita falimentara. La parter se remarca firma. "Fotoglob", celebra in preajma primului razboi mondial, care apartinea unui stranepot al celebrului medic mason Iulius Barasch. Ce s-a intamplat cu aceasta cladire? A fost demolata pentru a se construi in loc blocul modern, afectat de cutremurul din 1977, care adaposteste astazi ce a mai ramas din Libraria Mihai Eminescu.
Un fenomen, din fericire izolat sau, ma rog, fara prea multe manifestari, si-a facut simtita prezenta in Bucuresti. Cladiri noi ori relativ noi au fost demolate pentru a se construi in locul lor blocuri cu un stil nou, avangardist.
Aceasta "inlocuire" a fost vi