Noul Nissan Pathfinder nu mai are trăsături americane. S-a rotunjit pentru piaţa europeană. Şi-a păstrat însă calităţile pentru drumurile grele.
Nissan Pathfinder are origini americane, dar maşina japonezilor a început să prindă teren şi în Europa. De altfel, asiaticii s-au orientat, iar noul model 2010, care este un facelift, are un design rotunjit, tocmai pentru a deveni o maşină plăcută clienţilor de pe Bătrînul Continent.
Modelul testat are o motorizare diesel, singura de altfel în acest moment pentru România, 2.5 dCi, 190 CP şi 450 Nm, transmisie manuală. Un propulsor decent pentru o "maşinuţă" de 7 locuri, chiar mai puternic decît cel folosit la modelul anterior, 190 CP faţă 174 CP. Destul de silenţios, iar consumul la drum întins sare un pic de 9 l/100 km. La turaţii mici se simte o uşoară lipsă de cuplu, dar compensează cutia de viteză, care este scurtă şi bine etajată. La drum întins, maşina se aşază bine, iar gropile le absoarbe elegant, dovadă clară că japonezii lui Nissan au gîndit un Pathfinder de oraş. Se descurcă şi foarte bine pe viraje în pofida înălţimii sale semnificative, ruliul fiind minim.
Dar nu aici excelează Pathfinder. Este un off-roader veritabil şi acest lucru îl dovedeşte încă de la primii paşi, cînd scapă de asfalt. Bineînţeles un 4x4 direcţionat electronic. Sistemul All-Mode 4x4 oferă o mobilitate în orice condiţii de drum, iar atunci cînd Pathfinder dă de greu se cuplează reductorul, iar Nissan-ul iese din împotmoleală.
36.106 euro (TVA inclus)este preţul de pornire pentru un Nissan Pathfinder 2.5 dCi, 190 CP, transmisie manuală
Adversari
Toyota Land Cruiser 49.803 euro
Land Rover Discovery 4 49.588 euro
Mitsubishi Pajero 40.859 euro
Nissan Pathfinder 2.5 dCi, 190 CP
Preţ 46.005 (TVA inclus)
Performanţe
0-100 km