Totul s-a întîmplat anul trecut. La începutul anului, la Geneva, Audi arăta A3-ul în 3 uşi, după care, mai tîrziu, în toamnă, la Paris, producătorul din Ingolstadt a venit cu A3 Sportback. Nu este versiunea break sau Avant cum îi spun nemţii lui Audi, ci o maşină din clasa compactă cu 5 uşi.
A3 Sportback nu este un model nou, prima oară a apărut în 2004. Noul Sportback este o maşină corectă, premium, fără un design spectaculos, dar e foarte greu să-i găseşti părţi urîte. Doar dacă eşti cîrcotaş!
Motor 1.8 TFSI 180 CP performant
Pentru drive test, noul Sportback s-a prezentat în forţă. 1.8 TFSI, 180 CP şi un cuplu motor de 250 Nm. Benzină! Dar cuplul are performanţele unui diesel, iar acest fapt le-ar putea face cu ochiul fanilor motorului pe motorină care apreciază cuplul care pleacă de la turaţii joase la aceste propulsoare. S-a terminat cu diferenţele dintre consumurile diesel şi benzină. Tot ceea ce înseamnă Volkswagen AG, Seat, Skoda, Audi sau VW, beneficiază de performantele motoare TFSI (putere mare, cilindree mică şi consum eficient).
1.8 TFSI te poate impresiona de la prima atingere a pedalei, iar cuplul intră în acţiune încă de la 1.250 de rotaţii şi se duce pînă în 5.000. Bine, aici intervine şi transmisia. Una automată cu 7 rapoarte. Vrei să te joci cu Sportback-ul? Atunci ai opţiunea Sport, vrei să mergi la un consum civilizat, atunci apeşi pe modul Efficiency. Sistemul Audi Drive Select mai poate fi setat şi pe Comfort, Auto sau Individual.
Consum civilizat
Cum o dai, consumul în oraş nu depăşeşte 9l/100 km, iar dacă vorbim de cel extraurban, acesta variază între 6 şi 7 l/100 km. Depinde cît de grea este talpa şoferului!
A3 Sportback are o ţinută de drum impecabilă. Suspensia este moale, diferenţele de nivel fiind trecute elegant. Aderenţa nu dispare, direcţia este precisă,