Peste 1.480 de utilizatori de telefonie din Romania au ales sa isi schimbe operatorul de servicii de comunicatii fara a-si pierde numarul de telefon in prima saptamana de la lansarea portabilitatii.
“Numarul de cereri de portare s-a dublat de la o zi la alta. Astfel, daca in prima zi au fost depuse 97 de cereri, in ziua a doua numarul acestora a ajuns la 183, iar in cea de a treia zi se inregistrau deja la 372 de cereri. De vineri si pana luni, in sistem au mai fost depuse inca 829 de cereri, luni, la ora 16:00, numarul total al cererilor de portare fiind de 1.481”, a declarat, pentru Wall-Street, Liviu Nistoran, presedintele Autoritatii Nationale pentru Comunicatii.
Portabilitatea va trebui sa reflecte capacitatea operatorilor de a lansa oferte competitive pentru a-si tine clientii
„Ne dorim sa vedem o piata pe care portabilitatea sa contribuie la jocul competitiv, iar numarul de portari sa reflecte nu nemultumirea fata de un anume operator, ci atractia fata de o oferta mai buna la un pret mai avantajos. Succesul portabilitatii nu trebuie evaluat in functie de numarul de portari care au loc, ci trebuie apreciat mai ales in functie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-si pastra clientii, prin oferte mai avantajoase, calitate mai buna a serviciilor si tarife mai mici”, a mai spus Nistoran.
Potrivit acestuia, numarul cererilor de portare este normal pentru aceasta etapa, urmand probabil ca ritmul cererilor de portare sa creasca in perioada urmatoare, pe masura ce utilizatorii afla despre aceasta posibilitate si decid daca ea le este sau nu utila.
Primii care vor alege schimbarea furnizorului de telefonie cu pastrarea numarului de telefon sunt clientii persoane fizice, urmand ca anul viitor sa se inregistreze un adevarat boom al clientilor corporate care vor porta.
“In primele luni cred ca vor porta mai mult clienti persoa