Calibrarea producţiei în funcţie de cererea de pe piaţă scapă producătorii de stocuri, dar poate duce la creşterea timpului de aşteptare al clientului până la livrarea vehiculului. Anul 2009 pare să aducă o schimbare importantă de strategie în piaţa auto, cu efecte importante atât asupra comercianţilor, cât şi asupra clienţilor. Speriaţi de creşterea impresionantă a stocurilor, constructorii de autovehicule încearcă să-şi adapteze producţia la dorinţele cumpărăto
Calibrarea producţiei în funcţie de cererea de pe piaţă scapă producătorii de stocuri, dar poate duce la creşterea timpului de aşteptare al clientului până la livrarea vehiculului.
Anul 2009 pare să aducă o schimbare importantă de strategie în piaţa auto, cu efecte importante atât asupra comercianţilor, cât şi asupra clienţilor. Speriaţi de creşterea impresionantă a stocurilor, constructorii de autovehicule încearcă să-şi adapteze producţia la dorinţele cumpărătorilor, lăsând în urmă ambiţia de a deveni numărul 1 în privinţa producţiei.
Oprirea temporară a uzinelor şi reducerile de preţuri pentru modelele rămase nevândute au avut doar rolul de a diminua stocurile deja existente, însă, pentru a nu se acumula unele noi, producătorii se văd nevoiţi să apeleze la noi strategii. Una dintre acestea este trecerea de la sistemul „build-to-stock“, care însemna producerea maşinilor cu variante de echipare predefinite, la „build-to-order“, care înseamnă asamblarea vehiculelor în funcţie de comanda făcută de clienţi sau dealeri locali. Ideea enunţată la salonul auto de la Geneva de directorul operaţional al Renault, Patrick Pelata, nu este tocmai nouă. Pentru producătorii de maşini de lux, acesta este sistemul în care îşi desfăşoară activitatea de ani buni, iar Renault a mai încercat asta cu circa zece ani în urmă.
Experienţa Renault
Conform lui Mark Morley, director de marketing al GXS,