Încasările retailerilor au fost mai slabe şi faţă de anul trecut, şi în raport cu primul trimestru al anului. Unul dintre puţinele segmente aflate pe creştere a fost cel al televizoarelor, vânzările crescând în perioada Campionatului Mondial de Fotbal. Vânzările de telefoane mobile şi imprimante s-au redus cu aproape 30%.
Piaţa locală de bunuri de larg consum a scăzut în al doilea trimestru cu 15%, la 266 de milioane de euro, faţă de 316 milioane de euro în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit unui studiu al companiei de cercetare GfK, valoarea fiind mai mică decât cea din primul trimestru - 271 milioane de euro.
În sectorul IT vânzările au scăzut cu 20,5 procente, la 69 de milioane de euro. Potrivit GfK, notebook-urile s-au vândut cel mai bine din toate produsele din acest segment, dar nu au putut influenţa evoluţia negativă a pieţei totale. Cu toate acestea, notează compania de cercetare, declinul a încetinit comparativ cu primul trimestru al anului 2010, când piaţa a scăzut cu 38,2%, la 80 de milioane de euro.
De asemenea, românii au cheltuit cu 28,5% mai puţin pe telefoane mobile în al doilea trimestru comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, piaţa de telecomunicaţii hardware atingând 39 de milioane de euro. Scăderea s-a datorat reducerii preţurilor medii la telefoanele mobile şi smartphone-uri. "Smartphone-urile au avut o performanţă mai bună pe piaţă, fiind singurul grup de produse care şi-a mărit vânzările în unităţi", se arată în studiu GfK.
Piaţa echipamentelor de birou a avut vânzări în scădere cu 28,9%, fiind sectorul cu cea mai slabă evoluţie dintre cele monitorizate de GfK în al doilea trimestru. Piaţa de imprimante şi multifuncţionale a ajuns la 7 milioane de euro, pe fondul lipsei de proiecte publice şi al situaţiei economice dificile. "Evoluţia pieţei depinde foarte mult de atitudinea consumatorilor corpora