Procurorul şef al Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din Parchetul instanţei supreme, Marius Iacob, a afirmat, luni, în cadrul unei prezentări a accidentului de la Tuzla, că din cauza schimbării direcţiei vântului s-a decis decolarea aeronavei de pe pista de rezervă a aerodromului, potrivit Mediafax.
Aerodromul Tuzla, plasat între Constanţa şi Mangalia, este unul civil, administrat de o societate comercială cu răspundere limitată în baza protocoalelor cu Ministerul Apărării, fiind folosit de unele unităţi ale MApN, pentru efectuarea unor zboruri de instrucţie pentru paraşutişti.
Pe aerodrom se fac zboruri de zi şi de noapte, cu aeronave militare şi civile. Aerodromul are o singură pistă de decolare/aterizare, care are un kilometru lungime şi 53 de metri lăţime.
De fapt, se renunţase recent, înainte de accident, la cea de-a doua pistă, naturală, înierbată, din cauza denivelărilor, a spus Iacob.
În 5 iulie, pe aerodromul din Tuzla au fost planificate 13 decolări cu avionul Antonov 2, zborurile având ca scop activităţi de paraşutare şi de instruire pentru paraşutişti ai Forţelor Aeriene Navale şi Terestre.
Antonov este de concepţie rusească, dar aeronava implicată în accidentul din 5 iulie s-a construit în Polonia, în 1981, an în care a fost cumpărată de MApN, fiind dată în expoatare.
"Până la 5 iulie, aeronava a suferit două reparaţii capitale şi mai multe revizii tehnice. La data producerii catastrofei, corespundea din punct de vedere tehnic, nefiind înregistrată nicio deficienţă la parametrii de zbor", a precizat Marius Iacob.
Avionul Antonov 2 are o lungime de 12,7 metri, iar anvergura aripilor este de 18,2 metri, având două rânduri de aripi, inferioare şi superioare.
Aripile superioare au câte trei rezervoare, a câte 200 de litri fiecare, capacitatea toată fiind de 1.200 de litri de combustibil.
"Este inte