Proiectele derulate in cele trei galerii centrale ale Iasului marcheaza intr-un fel revenirea la normalitate. Bunul gust se reinstaleaza in spatiile invadate pina mai ieri de emblemele kitsch-ului. Luna lui octombrie continua sa ii rasfete pe cei care deschid usile galeriilor centrale. Galeria „Dana" (pe strada Lapusneanu), de pilda, ii ispiteste pe amatorii de pictura cu o expozitie tematica, inspirata de Balcicul bulgaresc si de luminile lui. In vecinatate, la „Cupola" si „Tonitza", sint etalate lucrarile celei de-a doua editii a „Salonului de desen". Despre ce este vorba? La Balcic.Pentru multi dintre artistii autohtoni, Balcicul a fost si este inca un topos privilegiat. Asezat pe Coasta de Argint a Marii Negre, „Orasul Alb" - cum i se mai spune - a devenit in timp un fel de „Mecca" a pictorimii romane. Petrascu, Tonitza, Ghiata, Steriade, Pallady, Ressu, Muntzer, Darascu, Grigorescu, Theodorescu-Sion i-au strabatut aleile, scrutind cu nostalgie silueta mignonului Castel - „Cuibul linistit" al Reginei Maria. De curind, citiva artisti ieseni, beneficiari ai unui generos proiect de mecenat, le-au calcat pe urme, infiripind acolo un inedit „simpozion de pictura" in plein air. Ce putem recunoaste in lucrarile realizate sub cerul Balcicului? Bucuria intilnirii cu marea, linistea orizontului, spectacolul fascinant al luminii, curburile peisajului de poveste, binecuvintat de zei (Felix Aftene); case in alb suspendate pe inaltimi, armonii vegetale, frumuseti nocturne incremenite in timp, arhitecturi pestrite - ca si neamurile adapostite sub acoperisuri (Zamfira Birzu); semetia molcoma a culmilor, fizionomii amprentate de un „spirit" vagant al locurilor (Cristian Diaconescu); profiluri angelice, variatiuni cromatice in tonuri de alb, turcoaz, galben-auriu si ocru, gradini in care intrevezi umbra siluetelor regale de altadata (Gabriela Drinceanu); suprafete marine atotcupri