Intretinerea unui avion costa cateva sute de mii de euro, in functie de complexitatea lucrarii, de aceea sunt operatori aerieni straini care aleg Romania pentru astfel de servicii, unde tariful cel mai mare este de circa 30 de euro pe ora, fata de 60 de euro in Franta sau 100 de euro in Germania, au declarat pentru Wall-Street.ro reprezentantii directiei tehnice a Tarom.
O revizie la un avion dupa 4.000 de ore de zbor poate ajunge la 200.000 de euro, iar una mai complexa la 300.000 de euro, adica pretul unei masini sport de lux, un Ferrari spre exemplu.
“Tariful pentru reparatii depinde de nivelul de profunzime al intretinerii, un control care se face la 4.000 de ore de zbor de tip heavy maintenance (de tip C) se ridica la 150.000 – 200.000 euro in functie de ce defecte se gasesc la avion, ce componente trebuie inlocuite, ce interventii trebuie efectuate. Operatiunea dureaza 5-7 zile lucratoare. Daca este nevoie sa vopsim ceva sau sa facem un control la 10 ani, inspectii structurale, cu demontare de motoare, nacele, inlocuire de tren de aterizare, toate acestea pot costa intre 200.000-300.000 de euro”, au spus inginerii directiei tehnice a Tarom, care asigura servicii de intretinere pentru intreaga flota, dar si pentru aeronavele altor operatori.
Cei mai mari operatori aerieni, precum Tarom, au propriile baze de intretinere, iar companiile aeriene mai mici apeleaza la acestia pentru revizii, reparatii.
Tarom a efectuat reparatii la avioane pentru linia aeriana araba Oman Air, companii low-cost gen Air One din Italia, pentru austriecii de la Lauda Air, Austrian Airlines.
“In prezent, avem un client de la o companie de cargo elvetiana, Farnair, care opereaza cu 15 avioane. In urmatorii 5 ani le vor aduce pe rand pentru intretinerea grea. Acum cateva zile am stat de vorba cu o companie franceza de cargo de dimensiunea celei elvetiene s