Vineri s-a incheiat cea de-a treia editie a Festivalului Internetics, redenumit in acest an, „festival de comunicare digitala“. Au fost acordate trofee cistigatorilor si a fost desemnata cea mai buna agentie de web design – de altfel, marele premiu.
Iata mai intii citeva linii directoare ale acestui festival, adaptate din informatia prezenta in pagina web: www.internetics.ro. S-a ajuns la „festival de comunicare digitala“ sub influenta unui fenomen care afecteaza toate canalele de comunicare: convergenta mediilor. Iar ca element absolut nou in filozofia festivalului: doar unele sectiuni sint in concurs, celelalte functionind ca spatii de expunere, numite galerii virtuale. Este vorba de trei galerii: Personal, Multimedia in telefonia mobila si Jocuri.
Seminarii, lansari
Saptamina trecuta am putut asista si la o serie de comunicari si chiar dezbateri pe diverse teme, foarte interesanta fiind cea dedicata publicitatii on-line. Au participat reprezentati ai unor companii care investesc in advertising-ul pe web, Coca Cola, Connex (un puternic sustinator al festivalului) si KLM, dar si reprezentanti ai agentiilor, fie ca se aflau pe scena sau in sala. Concluziile au fost ca piata aceasta virtuala a depasit faza copilariei, ca investitia in acest tip de reclama este benefica si ca un pas important pentru mai departe este intocmirea unor profiluri ale internautilor pentru a cunoaste mai bine target-ul. Desigur, astfel de tentative exista, dar la scara mica, iar acum piata este suficient de dezvoltata pentru a cere mai mult, un portret clar al acelora care navigheaza pe Internet.
Festivalul Internetics este si un prilej pentru a lasa, relansa sau a face cunoscute pagini web. Si anul acesta am putut vedea noutati. Astfel, unul dintre cei mai importanti actori din piata de advertising on-line, Boom, si-a lansat pagina web ch