Consiliul Local Timişoara sprijină anual echipa de fotbal cu 2,5 milioane de euro, care pot fi folosiţi numai în anumite scopuri. Cu ocazia controalelor, Curtea de Conturi a descoperit că 150.000 de euro din finanţare au fost folosiţi altfel decât prevede legea.
CLICK AICI pentru a vedea ce nereguli a mai descoperit Curtea de Conturi la Primăria Timişoara
Consiliul Local şi FC Timişoara au încheiat în 2008 un contract prin care municipalitatea se obliga să finanţeze clubul de fotbal cu 9.000.000 de lei pe an, pentru a sprijini performanţele echipei. „Suma alocată de Primăria Timişoara va fi folosită pentru acoperirea în mod exclusiv a cheltuielilor echipei de fotbal, conform Hotărârii de Guvern 1447/2007”, arată contractul semnat între cele două părţi.
Actul normativ la care face referire contractul permite folosirea banilor pentru cheltuieli de transport, cazare, cheltuieli de masă sau alimentaţie de efort şi asigurări sau cumpărarea de echipament şi alte cheltuieli de acest gen. Un control realizat anul trecut de Curtea de Conturi la Primăria Timişoara şi făcut public recent, arată că o parte din bani, aproximativ 150.000 de euro, au fost folosiţi fără a respecta legea. „Au fost efectuate cheltuieli contrar prevederilor contractuale, achiziţionându-se mijloace fixe care nu fac obiectul categoriilor de cheltuieli cuprinse în Hotărârea de Guvern 1447/2007”, arată raportul Curţii de Conturi.
Banii trebuie returnaţi
Contractul dintre Consiliul Local şi „Poli” are o clauză potrivit căreia, dacă Auditul Intern al primăriei constată că nu se fac cheltuieli conform legii, banii folosiţi altfel se returnează. Finanţatorul echipei, Marian Iancu a declarat pentru „Adevărul de Seară” Timişoara că nu ştie la ce se referă raportul Curţii de Conturi. „Trebuie să vedem despre ce este vorba. La ce se referă mijloace fixe? Poate să însemne porţi sa