Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, s-o fi gindit sa-i decimeze pe moldoveni, ca sa usureze greaua misie de reconstructie a tarii pe care o are guvernul actual. Si a inventat acest stil modern de tortura, acceleratul Iasi-Mangalia. Nu cunosc ce este un "tren de placere" - se pare ca asa ceva nu-i pentru saracani ca mine -, in schimb, vara asta am aflat ce e un tren de tortura, cum l-am numit eu, si o sa vedeti ca nu fara dreptate. E vorba de trenul Iasi-Mangalia, cu care am calatorit pina la Costinestiul desfigurat de gunoaie, despre care scriam saptamina trecuta. Nu stiu precis de cind a fost pus in circulatie - parca anul trecut nu era! -, nu stiu nici cit va mai face ruta cu pricina. Si nici nu ma mai intereseaza, avind in vedere ca m-am decis sa nu mai calatoresc niciodata cu el, pentru ca sussemnata a ajuns, si ea, la concluzia amara ca e cu mult mai bine sa mearga la mare in Bulgaria, Grecia, Turcia etc. Cu la fel de multi/putini bani ca si la noi, dar cu asteptarile minime onorate cum se cuvine, dupa cum mi-au spus toti cei care, scirbiti de mizeria, de scumpetea si de proastele servicii de pe litoralul romanesc, si-au luat lumea in cap. Si acum, sa va descriu obiectul de tortura cu pricina - cine stie, poate unii dintre dv., avertizati, il vor evita. La plecare, am calatorit la etajul trenului, amenajat, ca si parterul, in stilul atit de plastic numit de romani "bou-vagon"; la intoarcere, am cunoscut... deliciile parterului. Etajul nu are plase pentru bagaje mari, ci doar pentru o sacosa, sa zicem. Asa stind lucrurile, valizele si gentile trebuie puse sub banchete. Ghinion: banchetele sint extrem de mici, atit de mici si de inguste, incit cotiera dintre cele doua scaune a trebuit sa fie eliminata din constructie, fapt care te face sa stai lipit coasta in coasta cu tovarasul de alaturi. Cum, deci, sa incapa sub ele doua valize - a ta si a vecinului din c