Mai multe companii spaniole sau multinaţionale au lansat campanii publicitare care îi obligă să dea banii înapoi clienţilor dacă Spania va câştiga Campionatul Mondial. Acum, acestea vor trebui să achite milioane de euro dacă ibericii vor învinge Olanda.
Sponsorii oficiali ai Federaţiei Spaniole de Fotbal (RFEF), precum Iberdrola, Adidas, Cruzcampo sau Banesto, au profitat de Campionatul Mondial pentru a lansa campanii de sprijin a Naţionalei şi, totodată, pentru a-şi creşte veniturile. La fel au făcut şi alte companii, care nu sunt sponsori, dar care s-au urcat pe valul fotbalistic care străbătea ţara, informează site-ul Eurosport.
Astfel, multe din aceste companii au folosit reclama posibilei victorii a Spaniei în finală. Nu se ştie dacă din lipsă de încredere în jucători sau datorită tradiţiei, care spunea că cea mai mare realizare spaniolă la Mondiale a fost un loc patru în 1950. Aproape toate aceste firme au jucat cartea "returnării" banilor clienţilor dacă Spania va cuceri titlul mondial.
Această decizie, aparent prudentă, dacă ţinem cont de traiectoria Spaniei la Mondialele precedetnte, se poate întoarce acum ca un bumerang.
Află pe adevarul.es câte milioane de euro vor pierde companiile spaniole şi care este singura companie care a învăţat din greşeli, introducând o clauză care îi salvează de cheltuieli chiar şi dacă Spania câştigă Mondialul