Compania Alfredo, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa de distribuţie de legume şi fructe proaspete şi congelate, dar şi de pe cea a preparatelor din carne de peşte congelat, va investi, începând cu 2013, la Afumaţi, 5 milioane de euro pentru a aduce în acelaşi loc cele două divizii – Foods (produse congelate) şi Fresh (legume şi fructe proaspete). Investiţia va fi finalizată în 2014.
„Piaţa produselor congelate şi fresh reprezintă un domeniu dinamic, ce presupune investiţii anuale. Anul acesta, investiţiile ajung la 330.000 de euro, într-o linie de calibrare a produselor congelate în fabrica de la Constanţa şi într-o linie de sortare, egalizare şi ambalare a produselor, pentru divizia Fresh”, spune Cristian Dărmănescu, acţionar Alfredo.
Alfredo este, în acest moment, în top cinci companii, atât în domeniul produselor congelate, cât şi al produselor fresh, după volumul vânzărilor, potrivit propriilor date. Pe piaţa produselor congelate compania este cunoscută în special pentru peşte şi fructe de mare, în timp ce pe piaţa produselor fresh, pentru fructele exotice. „Fiecare divizie are o cotă de piaţă estimată la 10 – 12% din segmentul pe care îl reprezintă”, spune Dărmănescu.
Pentru 2012, acţionarii companiei speră la o creştere de 20% a cifrei de afaceri, faţă de 2011 când a înregistrat afaceri de peste 50 milioane euro. Fiecare divizie contribuie cu aproximativ 50% la realizarea cifrei de afaceri.
Compania are o fabrică pentru produse congelate la Constanţa, 4 depozite cu o capacitate de 400 t în Galaţi, Constanţa, Bacău şi Oradea, un depozit cu o capacitate de 1000 t în Bucureşti şi unul de 1.500 t în Afumaţi, specializat pe fructe şi legume proaspete.
Cele mai importante vânzări se înregistrează în Bucureşti şi zona de sud a ţării, în Moldova şi Transilvania. Cele mai importante produse ale d