Premierul Tariceanu, ministrul transporturilor, Ludovic Orban si primarul Capitalei, Sorin Oprescu s-au intalnit marti pe santierul pasajului Baneasa unde au solicitat urgentarea lucrarilor. Lentoarea lor are insa cauze care tin de institutiile conduse de catre cei trei politicieni. Guvernul a negociat un contract care ii permite constructorului sa lucreze doar opt ore pe zi si cinci zile pe saptamana. Pe langa asta, lucrarile par sa se impotmoleasca in avize de la municipalitate si guvern, institutii conduse chiar de Oprescu si Tariceanu.
Oprescu si Tariceanu la pasajul prieteniei
Foto: Hotnews
Reprezentantii Companiei de Autostrazi sustin ca dupa doua luni de la demararea lucrarilor, Primaria Capitalei nu a eliberat o serie de avize fara de care constructia pasajului nu poate avansa: avize de mediu, avize de defrisare. Nu s-a realizat mutarea stalpilor de iluminat public, nu s-au realizat lucrarile de canalizare si nu s-a realizat exproprierea terenului din zona constructiei. Fostul ministru al transporturilor, Radu Berceanu, sustine ca de fapt nu avizele impiedica avansarea lucrarilor ci faptul ca guvernul nu a alocat bani pentru acest proiect.
Surse din cadrul Companiei de Autostrazi au declarat pentru HotNews.ro ca problemele legate de constructia pasajului incep chiar de la contractul in valoare de 13,5 milioane de euro semnat cu constructorul portughez Lena Constructii. Compania ar fi negociat cu Ministerul Transporturilor un contract avantajos prin care orarul de munca pe santier este de opt ore pe zi si cinci zile pe saptamana, asta in conditiile in care, in opinia premierului, pasajul Baneasa este o lucrare de infrastructura de maxima importanta. Reamintim faptul ca pasajul Baneasa este realizat in baza unui contract incredintat companiei Lena Constructii fara licitatie publica.
Reprezentantii CNADNR sustin ca o mare p