Firma londoneza de avocatura Stewarts Law a identificat patru "factori" in seria de evenimente care a condus la prabusirea cursei Air France care zbura intre Rio si Paris pe 1 iunie, accident soldat cu moartea a 228 de persoane, relateaza AFP, citata de Mediafax.
Cauzele accidentului raman necunoscute, potrivit Biroului de anchete si analize din Franta (BEA). Potrivit BEA, senzorii de viteza de tip Pitot ar fi putut provoca accidentul aerian.
"Am identificat patru factori in seria de erori care a condus la acest accident. Daca eliminam unul din acessti factori, accidentul nu s-ar fi produs", afirma Charles-Henri Tardivat, reprezentant al firmei londoneze de avocatura.
"Primul este factorul meteorologic, cu existenta turbulentelor moderate spre severe", adauga Tardivat.
"Disfunctionalitatile sondelor Pitot, care au furnizat informatii incoerente despre viteza avionului, reprezinta al doilea element. Al treilea este o problema la sistemul de navigatie ADIRU", adauga Tardivat.
"Al patrulea element tine de pregatirea pilotilor, care nu au avut o reactie adecvata", explica Tardivat.
Pornind de la acesti patru factori, cabinetul de avocatura ia in considerare doua ipoteze privind derularea accidentului.
"Potrivit primei ipoteze, avionul era in urcare si, daca senzorii nu functionau, viteza parea sa creasca odata cu altitudinea. De fapt, viteza reala scadea, iar avionul a intrat in picaj", explica avocatul.
"Cea de-a doua ipoteza este ca partea din fata a avionului s-a inclinat spre sol si viteza indicata a scazut. De fapt, viteza reala crestea, depasind-o pe cea normala", adauga Tardivat. Firma londoneza de avocatura Stewarts Law a identificat patru "factori" in seria de evenimente care a condus la prabusirea cursei Air France care zbura intre Rio si Paris pe 1 iunie, accident solda