Foto: Dragoş Spiţeru Tema actualei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, „Comunităţi”, prilejuieşte întâlnirea multor grupuri de artişti din întreaga lume, care au preocupări comune, prezentând aici variate creaţii ale artelor spectacolului. Se încadrează perfect în tema propusă şi conferinţele speciale, dialogurile între universitari, scriitori, artişti.
Ieri, bunăoară, a suscitat interes dialogul a doi oameni de teatru, profesori-colegi la Sorbona din Paris, dramaturgul şi regizorul Richard Demarcy şi teatrologul George Banu, pe care îi leagă o prietenie de câteva decenii. Punctul de pornire al discuţiei a fost teatrul „naiv” în lumea de azi, cei doi universitari scoţând în evidenţă caracteristici ale cuvântului naiv. În opinia lor, „naiv” în teatru este o noţiune „ce merită să fie comentată”. Teoria despre „naiv” a fost exemplificată cu „estetica” lui Peter Brook „plasată pe naiv” sau cu experienţe ale „Naïf Théâtre” din Franţa, compania înfiinţată de Demarcy, prezentă în acest an la Festivalul de la Sibiu. „Naivul în sensul nobil pe care îl apărăm noi este între lume şi proiecţia mintală, între concret şi gândire”, afirma George Banu. Richard Demarcy a demonstrat „naivul” prin creaţia sa teatrală „Visul unei nopţi de vară”, după Shakespeare, un spectacol pentru „toate tipurile de public”, care combină influenţe culturale din opt ţări ale lumii.
În susţinerea temei „Comunităţi”, cu referire la comunitatea oamenilor de litere şi a artiştilor, s-a înscris ieri şi lansarea romanului „Moartea unui dansator de tango” de Stelian Tănase. Autorul, prezent la lansarea cărţii sale, spunea că acest nou roman este un elogiu adus Bucureştiului pestriţ, acţiunea fiind plasată în anii ’40.
Foto: Dragoş Spiţeru Tema actualei ediţii a Festivalului Internaţional de Teatru de la Sibiu, „Comunităţi”, prilejuieşte întâlnir