Problemele financiare, cererea scăzută şi lipsa investitorilor au adus SAAB în această situaţie. La sfârşitul anului trecut, producătorul auto european Saab vânduse doar 32.000 de maşini la nivel mondial.
Compania a pus bazele unui brand auto care a produs o serie de sedan-uri şi coupe-uri, care i-au adus notorietate. Vârful de popularitate a fost atins în anii '70, când modelele SAAB s-au vândut în peste un milion de unităţi. Puţini ştiu că între anii 1968 şi 1995 compania a funcţionat în interiorul unei fuziuni cu producătorul de camioane grele Scania sub numele Saab-Scania. Reputaţia ingineriei Saab, dar şi vânzările internaţionale i-au atras atenţia gigantului General Motors, care a vrut să cumpere jumatate din companie în 1989 şi restul în 2000.
Problema Saab, care a crescut sub conducerea producătorului auto nr.1 din lume, este că nu a fost niciodată văzută ca mai mult decât un brand de nişă dintr-o industrie dominată de jucători foarte mari, care produc maşini pentru un public generalist. Saab nu a construit maşini accesibile din punct de vedere al preţurilor, precum a făcut VW şi nici automobile scumpe, asemenea lui Porsche. Anual, modele Saab se vând în doar câteva sute de mii de unităţi. Pe fondul crizei economice, GM a decis să abandoneze marca la sfârşitul anului 2008, iar compania a devenit rapid insolvabilă. În final însă, s-a găsit un cumpărător, şi anume producătorul de supercaruri olandez Spyker, care a preluat controlul companiei anul trecut.
La sfârşitul lui 2010, Saab vânduse doar 32.000 de maşini la nivel mondial, lucru care l-a determinat pe Spyker să apeleze la investitorii chinezi pentru atragerea de fonduri. Astfel, Pang Da Automobile a fost de acord să cumpere un pachet de acţiuni în cadrul companiei. Situaţia este foarte grea pentru acest producător auto deoarece potenţialul global nu depăşeşte în acest moment pragul