Primul hibrid realizat la noi va fi prezentat la o competiţie de automobile ce folosesc energii alternative, la sfârşitul lunii, la Monte Carlo. Studenţii care au realizat Dacia Hamster plănuiesc să construiască şi alte modele cu motor electric sau care să funcţioneze pe bază de celule fotovoltaice.
Platforma pe care a fost construit modelul Dacia Hamster, primul prototip hibrid, este cea de Sandero, relatează green-report.ro, care anunţă şi prezentarea maşinii. Evenimentul va începe pe 27 martie şi va dura trei zile.
Prototipul Dacia Hamster Hybrid-Electricway a fost realizat de mai mulţi studenţi de la Universitatea Piteşti, în cadrul Centrului de Cercetare Universitară Ingineria Automobilului. Proiectul, derulat sub îndrumarea conferenţiarului Dan Marinescu, face parte din programul EcoLOGIC şi are ca obiectiv realizarea unui automobil cu emisii CO2 de numai 99 g/km.
Potrivit coordonatorului, la proiect lucrează atât studenţi din anii terminali - pentru care modelul va constitui lucrarea de licenţă -, cât şi masteranzi. „Maşina este deja funcţională. Beneficiază de două motorizări: una pe benzină şi una pe motor electric. La proiect lucrează studenţi de la Facultatea de Autovehicule Rutiere, unul din anul III, doi din anul IV şi alţii de la master, fiecare având partea lui de proiect. Dacia Hamster - foto: en.nicuilie.eu
Aceştia vor susţine proiectul în cadrul lucrării de licenţă şi, respectiv, master. Studenţii mai au în proiect şi alte două autovehicule electrificate, ElectraPur şi GrandSandero, care vor fi promovate simultan", spune pentru „Adevărul" conferenţiarul Dan Marinescu.
Dacia Hamster foloseşte un sistem hibrid, de tip plug-in, format din două motoare. Cel termic, diesel, este amplasat sub capota din faţă, iar cel electric, în spate. Tot pentru Dacia Hamster se urmăreşte şi realizarea unui sistem de alimentare cu energi