Cea de-a 48-a ediţie a celui mai aşteptat eveniment dedicat mobilei şi accesoriilor funcţionale şi decorative pentru amenajarea casei, fie că este vorba de exterior sau interior şi-a închis de curând porţile. Lesne de prevăzut faptul că întrebarea ce a stat pe buzele tuturor celor interesaţi expoziţie (fie ei formatori de opinie, dornici de a transmite publicului larg realităţile pieţei de amenajări interioare sau persoane interesate strict de mediul de bussiness dedicat) a fost: "cum vor răspunde producătorii şi designerii, crizei mondiale ce a cuprins economia mondială?"
ŞI PRAGMATISM, ŞI VISARE
O impresie de ansamblu e că nu a existat nici un semn care să demonstreze că valul de criză a condus către scăderea ca şi calitate a energiilor creatoare. Dacă ceva s-a întâmplat în sensul influenţei fenomenului de criză, atunci se poate vorbi despre o altă pistă pe care producătorii au apucat-o, una care implică o mult mai mare conştientizare asupra poziţiilor pe care le au de îndeplinit în cadrul noii realităţi şi anume dificultatea în exprimare la nivel economic.
Încercând să se adapteze la această situaţie de fapt, unii dintre designeri şi unele dintre firmele producătoare de mobilă au luat-o pe calea pragmatismului, în sensul găsirii unei relaţii foarte bine balansate între obiect şi costul lui din prisma cerinţelor exprimate de consumator. Alţi participanţi la această piaţă şi-au găsit refugiul în visare, cu corespondenţă directă în crearea de "valoare rară", de produse cu caracter unic. Amândouă abordările au adus roade interesante.
TENDINŢE EXPRIMATE
În termeni de trend, prima abordare, a adus odată cu ea o neaşteptată "reîntoarcere către minimalism" care a mai temperat explozia decorativă ce s-a resimţit în anii trecuţi. Menţionăm că la acest capitol, sunt două nume de referinţă, doi maeştri de necontestat ai minimalismului şi a