Volksbank, al treilea jucator de pe piata bancara din Romania dupa valoarea activelor gestionate, dar si institutia de credit care are cele mai multe conflicte cu clientii, a reusit sa discute si sa propuna solutii pentru aproximativ 20-25% dintre clientii nemultumiti ce au depus reclamatii, estimeaza Lucian Cojocaru, vicepresedinte responsabil de retail in cadrul bancii.
Clientii Volksbank nemultumiti de anumite conditii contractuale, in special cele referitoare la comisionul de risc, au inceput sa se organizeze in grupuri pe internet in urma cu circa 3-4 luni. Acestia au devenit mai agresivi dupa initierea procesului de implementare a OUG 50/2010 si au decis ca vor sa fie reprezentati de o casa de avocatura pentru a da in judecata banca intr-un proces colectiv.
Volksbank a anuntat, la sfarsitul lunii septembrie, ca a desemnat cate o persoana in fiecare agentie a bancii care sa se ocupe de relatia de comunicare cu clientii.
“Am inceput sa discutam cu fiecare client in parte pentru ca situatia lor este diferita si creditele pe care le-au contractat sunt diferite. Nu avem o solutie globala la solicitarile clientilor pentru ca acestea sunt diferite”, explica Lucian Cojocaru (foto), noul vicepresedinte al Volksbank responsabil cu activitatea de retail.
Cojocaru estimeaza ca banca a reusit sa discute si sa propuna solutii la aproximativ 20-25% dintre clientii care au facut reclamatii, iar acest proces continua. “Am trecut si noi printr-o perioada de adaptare pentru ca a trebuit sa ne pregatim echipa pentru astfel de situatii”, afirma Lucian Cojocaru, care inainte de a prelua conducerea operatiunilor de retail ale Volksbank a ocupat pozitia de director comercial al retelei BRD – Groupe Societe Generale.
Marul discordiei in cazul conflictului dintre Volksbank si clienti il reprezinta comisionul de risc, comision ce a fost interzis prin OU