Dupa o scadere a pietei de profil de peste 30% in 2009, jucatorii mari de pe piata locala de tigla metalica sunt optimisti pentru acest an, in special din a doua jumatate a anului. Se feresc insa sa faca estimari cu privire la nivelul afacerilor in 2010 si se concentreaza mai mult pe cresterea cotei de piata si pe promovarea brandului. Cum vor reusi insa o crestere a afacerilor in conditiile in care este apreciata o majorare a preturilor la materia prima cu 20%?
Valoarea totala a pietei de invelitori din Romania a fost anul trecut de aproximativ 116 milioane de euro, in scadere cu 34% fata de nivelul din 2008, potrivit studiului de piata realizat de compania de consultanta Neomar Consulting. Din totalul pietei, cea mai mare pondere de 50% o ocupa segmentul de tigle metalice, care in 2009 a inregistrat de asemenea o scadere de 34% fata de nivelul din anul precedent coborand la o valoare de aproximativ 58,7 milioane de euro.
Pentru acest an se estimeaza in continuare o usoara scadere, de maximum 2%, pana la valoarea de 57,8 milioane de euro, potrivit estimarilor unor jucatori din piata. Evolutia in volum a pietei este putin probabil sa scada, in conditiile intrarii pe piata a produselor mai ieftine si mai slabe calitativ, care le vor inlocui pe cele mai scumpe, fenomen semnalat inca din 2009. Restul segmentelor incluse in piata de invelitori este reprezentat de tiglele ceramice, cu o pondere de 19%, tiglele din beton, care reprezinta 12% din totalul vanzarilor, sindrilele bituminoase si placile ondulate, cu o pondere de 14% si respectiv 5%.
Minus 46% la tiglele de beton. Cel mai afectat segment din piata in 2009 a fost segmentul tiglelor de beton, care a inregistrat o scadere in valoare de aproape 46%, la 14,3 milioane de euro.
"Chiar daca piata s-a contractat anul trecut, am reusit sa crestem in termeni de volum. Cresterea in volum a fo