Numarul mare al populatiei si cererea in crestere de produse de memorie va face ca in aproximativ 3-5 ani Romania sa ajunga pe locul al doilea dupa Polonia in privinta veniturilor generate pentru producatorul Kingston, a declarat pentru Wall-Street, Pawel Smigielski, directorul de vanzari al companiei pentru zona Europei Centrale si de Est.
Filiala locala a celui mai mare producator de memorii la nivel mondial va inregistra anul acesta venituri in jurul a 11 milioane de dolari, in crestere cu 18,2% fata de cele 9,3 milioane de euro inregistrate anul trecut.
“Cand vad cat de repede creste Romania nu ma indoiesc ca va fi numarul doi in regiune dupa Polonia. Pentru ca aceste 22 de milioane de oameni au nevoie de camere foto, telefoane, laptopuri, masini si vor cumpara tot mai mult. Faptul ca sunteti mai putin dezvoltati in anumite domenii este un avantaj pentru ca va creste consumul, iar cererea pe care companiile o vor gasi aici va fi peste cea din in alte piete mai mari. De exemplu, in Germania, Marea Britanie, Franta, toata lumea are astfel de gadgeturi. Uneori consumatorii le inlocuiesc, dar potentialul de crestere nu este atat de mare precum in Europa de Est”, explica oficialul Kingston care conduce vanzarile companiei din 12 tari.
In prezent Romania se afla pe locul al treilea dupa Polonia si Cehia in privinta veniturilor generate in zona Europei Centrale si de Est, in aceste doua tari afacerile Kingston fiind estimat sa ajunga in acest an in jurul a 55-60 de milioane de dolari, respectiv 32 de milioane de dolari.
Pawel Smigielski preconizeaza ca in 2010 compania va vinde in Romania aproximativ 900.000 de produse de memorie fata de 695.000 de unitati anul trecut.
Dintre acestea, unitatile DRAM vor reprezenta circa 200.000 fata de 175.000 in 2009 si vor aduce un business de circa cinci milioane de dolari.
Pe de alta parte,