Nici piata de online nu va scapa de criza financiara care, potrivit celor mai reale estimari, va lovi Romania odata cu primavara lui 2009, se arata intr-un studiu realizat de Internetics. Totusi, aceasta piata are sanse mai mari de a creste datorita investitiilor care se vor face in acest domeniu, fiind cel mai eficient si accesibil mediu de comunicare.
"Problema este ce va urma. Lipsa lichiditatilor pe o piata de servicii este cea care ne afecteaza pe toti", afirma Marius Dosinescu, General Manager Avantaj NET, se arata in comunicatul remis, miercuri, Ziare.com. "Parerea mea este ca aceasta criza o sa o depaseasca in gravitate si lungime pe cea din ‘29-’32. Iar bugetele deja au suferit modificari", declara Catalin Tenita, Managing Partner, TreeWorks.
Bugetele pietei de online sunt puternic sustinute din mediul offline. In contextul crizei financiare care provoaca o reducere a bugetelor totale, cum vor mai fi sustinute campaniile online anul viitor? Aceiasi specialisti spun ca acesta este motivul pentru care piata de online va creste, pentru ca se va investi mai mult in campanii online decat offline. ", dar tocmai aceasta prudenta va creste mediul de comunicare online", spune Alin Chiriac, General Manager, Twenty.
Ce masuri impotriva crizei ar trebui aplicate pentru a se mentine nivelul actual al pietei de online? Unii jucatori de pe piata spun ca ar trebui sa se puna accentul pe Client Service pentru o mai buna coeziune intre agentie, client si furnizor, in vreme ce altii cred ca este necesara o maturizare a pietei si cresterea interactivitatii sau un control mai eficient asupra costurilor. Chiar si in cadrul agentiilor au fost luate astfel de masuri. Una dintre aceste masuri este introducerea sistemului de cost per click, considerat mai rentabil decat sistemul folosit pana acum, de cost per numarul de afisari.
O alta sol