Etapele de desfăşurare ale Festivalului Artei şi Creaţiei Studenţeşti (FACS) erau pe institute, acolo unde erau mai multe formaţii, mai multe facultăţi, a doua etapă era la nivel de centru universitar, unde atmosfera era ca la meci, cu încurajări, cu distracţie, dar şi cu artă de calitate.
Nu lipseau formaţiunile de satiră şi umor, care erau foarte îndrăgite, pentru că toată lumea ştia de poantele acestora, de fitilele băgate şi aşteptau astfel de momente. Şi erau şi celelalte formaţiuni care se ridicau la un înalt nivel de profesionalism în artă.
Profesorul Nicolae Gâscă, de la Universitatea de Arte "G. Enescu" din Iaşi, a participat în calitate de membru în juriu, dar şi ca spectator, în aceea de "competitor", ca dirijor de formaţie corală la etapa de la Craiova a FACS-ului din aprilie. Conducea atunci, ca şi astăzi, Corul "Cantores Amicitiae" al Universităţii de Arte ieşene.
"În cadrul festivalului exista parcă şi un concurs de muzică patriotică, ştiu că a fost un concurs al cântecului politic şi de tineret, aşa se şi chema. Iniţiat de Comitetul Central al UTC, dar nu era o obligaţie ca aceste piese să fie interpretate. Aici se înscriau studenţi, compozitori."
CONCURENŢI ÎN '89, PERSONALITĂŢI ACUM
Profesorul îşi aminteşte de câştigătorii la cântece patriotice de la ultima ediţie a festivalului. "Pe Nicky Cârligeanu îl ştiu, a terminat Compoziţie la această clasă, dar cânta şi la pian." La compoziţii corale a luat premiul I Laura Mânzat, o studentă care cânta şi în corul condus de domnia-sa. "La compoziţii corale «patriotarde» Laura Mânzat?, da, îmi amintesc de ea, acum nu mai ţin minte exact ce subiect era... Laura Mânzat a cântat în fomaţia mea, făcea compoziţie, ei participau cu partiturile, trimiteau partiturile «patriotice» celor care erau în juriu, aceştia se uitau la ele, acordau premii, nu erau