VW Touareg, BMW X5 şi Audi Q7 îşi schimbă înfăţişarea, o mare parte a motorizărilor, dar şi echipamentele oferite. Fanii „monştrilor de Dorobanţi” au de ce să fie bucuroşi: pot defila pe „corso” la volanul celor mai recente cuceriri ale tehnologiei germane.
Cele mai populare SUV-uri se reînnoiesc anul acesta. Scăderea maselor şi a consumurilor de combustibil, precum şi oferta de programe de asistenţă computerizată sunt elemente prezente pe cele trei modele.
VW Touareg, primul SUV hibrid european
„Armonie între plăcerea de a conduce şi responsabilitate". Aşa este definit noul Touareg - prezentat în premieră la Salonul de la Geneva 2010. Din punct de vedere tehnic, este cel mai inovator „VW" de când există brandul, se laudă producătorii. Primul SUV hibrid din Europa va consuma doar 8,2 litri de benzină la 100 km parcurşi şi va putea rula până la viteza de 50 km/h doar în mod electric.
Reducerea consumului (chiar şi cu doi litri la 100 km) şi sporirea dinamicii sunt obţinute şi prin reducerea masei (noua versiune este cu 208 kg mai uşoară decât cea anterioară), prin măsuri de optimizare a aerodinamicii şi cu ajutorul cutiei automate de viteze cu opt trepte cu Tiptronic - o premieră în acest segment de piaţă - montată în standard pe toate versiunile de motorizare.
Motorizările sunt reprezentate de un „benzinar" V6 FSI (280 CP, 360 Nm, viteză maximă 228 km/h) şi două dieseluri: un V6 TDI BlueMotion (240 CP, 550 Nm şi viteză maximă de 218 km/h) şi un V8 TDI (340 CP, 800 Nm şi o viteză maximă de 242 km/h). Dintre dotări, merită menţionat sistemul „Area View" ce reuneşte patru camere care înregistrează zona de jur-împrejurul maşinii.
Imaginile sunt redate pe display-ul sistemului de radio-navigaţie. Sistemul oferă posibilitatea de a privi după colţ, din punctul cel mai din faţă, respectiv cel mai din spate, al maşinii, într-un unghi de apro