După ce anul trecut afacerile companiei au scăzut dramatic, bugetul pentru 2010 prevede o creştere de două cifre. De câteva luni, finanţatorul îşi vinde produsele prin intermediul Raiffeisen Bank.
Raiffeisen Leasing se aşteaptă ca 40% din businessul nou de anul acesta să vină de la clienţii băncii-mamă, după ce în primăvară a început pentru prima dată să îşi promoveze produsele prin intermediul reţelei instituţiei de credit. Raiffeisen Bank este o bancă de top zece, cu o reţea formată din peste 500 de sucursale şi agenţii.
Pentru 2010 compania de leasing şi-a planificat o creştere de două cifre a afacerilor, după ce anul trecut a avut o scădere dramatică. Valoarea bunurilor finanţate de Raiffeisen Leasing s-a redus de la 191 de milioane de euro în 2008 la 10,8 milioane de euro în 2009, ceea ce înseamnă o scădere de 94%. De asemenea, finanţatorul a mers pe pierdere în 2009, dar nu a făcut publică valoarea acesteia. Întreaga piaţă de leasing s-a prăbuşit anul trecut cu peste 70%, coborând la nivelul de 1,3 miliarde de euro.
"Din aprilie am început să propunem produsele noastre prin forţa de vânzări a băncii. Din obiectivul nostru de new business în 2010, 40% urmează să se realizeze prin intermediul băncii, iar anul viitor ponderea băncii va creşte la 60-70%. În acelaşi timp, nu vom renunţa la reţeaua proprie de distribuţie (compania are 12 unităţi teritoriale - n. red.). Ne-am propus o creştere de două cifre pentru 2010", afirmă Felix Daniliuc, directorul general al Raiffeisen Leasing. El a preluat conducerea companiei în luna ianuarie, înlocuind-o pe Mihaela Mateescu. Anterior, a ocupat timp de trei luni poziţia de director general adjunct al companiei. Integrarea distribuţiei de produse de leasing în activitatea băncii a fost unul din principalele obiective ale lui Daniliuc pentru 2010.
Se uită mai mult la management
decât l