Bucatele tradiţionale româneşti, ţuica, brânza, slănina, se vând mai bine dacă sunt însoţite de poveşti. Ideea a fost pusă în practică de cei cinci producători de la „Coşul Ţărănesc".
Cooperativa Agricolă de Vânzare „Coşul Ţărănesc", deschisă în această vară, şi Asociaţia Meşterilor Populari Clujeni au demarat, ieri, o iniţiativă ingenioasă: promovarea produselor tradiţionale cu ajutorul unor prezentări, în care clienţii să afle poveştile din spatele acestora. Membrii acestei cooperative, toţi producători de bucate ţărăneşti certificate ecologic, au plecat de la ideea că nu e suficient să deschizi un magazin, cum e „Coşul Ţărănesc" (aflat pe strada Uzinei Electrice 1 A, vis-a-vis de Cluj Arena), unde să expui produse, ci trebuie să le oferi oamenilor şi povestea acelor bucate.
„Trebuie să-i vinzi omului şi o poveste, nu doar un produs. Coşul Ţărănesc e un magazin-vitrină unde lumea vine şi comunică. Acum ne formăm clientela şi vrem să depăşim ideea de vânzare a unei mărfi. Noi vrem să vindem nu doar produse, ci şi poveştile din spatele acestora", afirmă coordonatorul cooperativei, conferenţiarul Avram Fiţiu de la Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară Cluj-Napoca.
Astfel, în fiecare luni din săptămână, până pe 19 decembrie, se vor organiza degustări de produse tradiţionale, la care vor participa şi producătorii care vor spune poveştile din spatele acestora.
Prima povestea: ţuica de Zetea
Seria poveştilor „Coşului Ţărănesc" a deschis-o ţuica de Zetea, marcă înregistrată, dar şi medaliată cu argint la un concurs de la Bruxelles. Cel care a spus-o a fost chiar producătorul ei, care a făcut din pălincă brand de lux, Silviu Zetea. Deşi afacerea sătmăreanului a trecut de vârsta majoratului, având peste 20 de ani, povestea pălincii Zetea a început acum 100 de ani, cu pălincăria rudimentară a bunicului ace