Accesoriile şi aplicaţiile pentru telefoanele inteligente măresc preţul de achiziţie al acestora.
Aproape jumătate de miliard de telefoane mobile inteligente au fost vândute anul trecut, iar estimările pentru acest an sunt în creştere. În ciuda popularităţii şi a ofertelor din ce în ce mai atractive, specialiştii în IT&C îi sfătuiesc pe utilizatori să arate prudenţă în achiziţionarea gadgeturilor. Una dintre principalele preocupări ar trebui să fie abonamentul achiziţionat. Astfel, pentru un smartphone de top, preţul fără abonament este în jur de 1.800-2.200 de lei, aici fiind incluse şi Samsung Galaxy SII şi iPhone 4S, cele mai populare achiziţii. Pentru ca preţul să scadă, este nevoie de un abonament pe măsură, care porneşte de la 15 euro şi poate ajunge la 50 de euro lunar (65-270 de lei lunar).
Zece aplicaţii descărcate lunar
„Mulţi clienţi sunt entuziasmaţi de faptul că pot cumpăra un iPhone cu 600 de lei, dar după câteva luni încearcă să-şi schimbe abonamentul, deoarece 29-35 de euro li se pare prea mult şi nici nu consumă minutele incluse în abonament. Din păcate însă, astfel de abonamente sunt încheiate pe doi ani", explică Răzvan Stamate, vânzător la un magazin de telefonie mobilă.
În afară de acest aspect, în general, cei care achiziţionează un smartphone o fac pentru multitudinea de funcţii disponibile. Însă, pentru a edita documente, a asculta muzică, a te juca sau a descărca un anumit ton de apel există costuri suplimentare, deoarece este nevoie să descarci diverse aplicaţii.
Potrivit unui studiu Nokia, 47% din respondenţii bărbaţi utilizatori de telefoane inteligente susţin că folosesc între 4 şi 10 aplicaţii lunar. Pe de altă parte, 37% din femeile care folosesc telefoane inteligente descarcă 4-10 aplicaţii lunar. Totuşi, doar 9% din bărbaţi şi 7% din femei declară că sunt dispuşi să plătească pentru