EPICENTRU Mii de angajaţi din industria auto vor fi disponibilizaţi, în Braşov, Argeş şi Prahova Producătorii romåni de autoturisme şi componente resimt tot mai puternic efectele crizei mondiale. Încă de la jumătatea anului trecut, firmele care îşi bazau o mare parte a afacerilor pe exporturi au primit veşti tot mai proaste din partea clienţilor vest-europeni, care reduceau de la o săptămånă la alta nivelul comenzilor. Situaţia a devenit însă dramatică abi
EPICENTRU
Mii de angajaţi din industria auto vor fi disponibilizaţi, în Braşov, Argeş şi Prahova
Producătorii romåni de autoturisme şi componente resimt tot mai puternic efectele crizei mondiale. Încă de la jumătatea anului trecut, firmele care îşi bazau o mare parte a afacerilor pe exporturi au primit veşti tot mai proaste din partea clienţilor vest-europeni, care reduceau de la o săptămånă la alta nivelul comenzilor. Situaţia a devenit însă dramatică abia către sfårşitul lui 2008, cånd mulţi dintre marii angajatori din acest domeniu, inclusiv singurul producător naţional de automobile, Dacia, au anunţat întreruperi temporare ale producţiei. În noiembrie şi decembrie, veştile rele s-au ţinut lanţ. Automobile Dacia, Pirelli, Continental, Michelin, Valeo, Lisa Draexlmaier, Takata Petri sau Subansamble Auto au trimis acasă mii de angajaţi, pentru perioade cuprinse între o săptămånă şi o lună.
Revin unii, pleacă alţii
În ultimele zile ale lui 2008, conform estimărilor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din Romånia (ACAROM), peste 40.000 de oameni primeau 85% din salariu stånd degeaba, pentru că angajatorii lor nu mai aveau pentru cine să producă. „Am distribuit deja 400 de avize de concediere. Să laşi oamenii acasă cu trei zile înainte de Crăciun e foarte dificil. Dacă situaţia va continua, este posibil ca, în curånd, să ajungem la pragul limită de rentabilitate şi să luăm