Poliţele de asigurare pot fi un instrument util pentru protecţia financiară, mai ales pe timp de criză.
Aceasta este însă doar una dintre valenţele asigurărilor de viaţă.
Realitatea economică pe care fiecare dintre noi o înfruntă zi de zi solicită o atenţie tot mai mare la planificarea viitorului nostru financiar şi la necesitatea de economisire pe termen lung. Totuşi, conştientizarea acestei nevoi este doar un prim pas necesar, esenţială fiind comunicarea continuă a beneficiilor şi a rolului asigurărilor de viaţă în planificarea financiară pentru viitor. Chiar dacă piaţa românească de asigurări de viaţă, departe de a fi una matură, s-a încadrat în ultimii ani într-o reţetă clasică, mai puţin creativă şi adaptată mentalităţii româneşti, asigurătorii au fost nevoiţi să înveţe această lecţie în urma condiţiilor financiare nefavorabile din ultimii doi ani. Astfel, constrânşi de mediul financiar instabil, asigurătorii life din România au mizat cu succes pe reducerea complexităţii produselor, pe de o parte, şi pe oferirea de produse flexibile şi adaptate cerinţelor şi necesităţilor clientului, pe de altă parte.
Motor de creştere
Previziunile specialiştilor din piaţa de asigurări, făcute la începutul acestui an, conform cărora industria de profil va scădea cu aproximativ 5% anul acesta, au fost confirmate de rezultatele după primul semestru. Prima jumătate a anului 2010 a fost în continuare sub semnul minus... cu o scădere de 3,88% în euro, piaţa asigurărilor depăşind cu puţin 1 miliard euro.
Cea mai interesantă evoluţie au avut-o asigurările de viaţă, care, pe fondul unei creşteri spectaculoase de peste 28% a asigurărilor unit-linked, au avansat cu 4,3%, reuşind să evite un declin mai puternic al pieţei, per ansamblu, trasă în jos de rezultatele pe asigurări generale, care au scăzut cu 5,6% în euro.
Faptul că rezultatele după prima jumă