După Google sau Amazon, Facebook vrea să testeze piaţa telefoanelor. Toate telefoanele inteligente din acest moment au o aplicaţie pentru Facebook, iar acest lucru îl face pe fondatorul reţelei de socializare, Mark Zuckerberg, să viseze la un smartphone care să poarte brandul gigantului online.
Astfel, Facebook se pregăteşte să lanseze un smartphone, în colaborare cu HTC, pentru a concura pe piaţa publicităţii cu adversarul Google, scrie „The Guardian". Conform surselor citate de site-urile internaţionale, telefonul, care are numele de cod „Buffy", ar putea fi lansat în următoarele 12 - 18 luni şi, spre deosebire de celelalte smartphone-uri moderne, va fi conceput pronind de la ideea de socializare online.
În goana după publicitate
„Strategia noastră în privinţa mobilelor este simplă: credem că orice dispozitiv este mai bun dacă are o componentă importantă pentru socializare. Lucrăm deja cu mari jucători din industria telefoniei mobile, de la operatori la producători", a declarat un purtător de cuvânt al Facebook. Lansarea unui telefon care să poarte brandul Facebook nu este primul plan de acest gen din industria marilor jucători de pe piaţa online. De curând, şi gigantul american Amazon a anunţat un plan similar, după ce tabletele gândite de companie au înregistrat un succes neaşteptat.
În plus, aceste mişcări pe piaţa online vin după ce Google şi-a asociat numele cu modele de telefoane inteligente realizate de HTC sau Samsung, iar de curând a achiziţionat Motorola.Potrivit experţilor din piaţă, citaţi de presa britanică, veniturile Google sunt în proporţie de 95% din publicitate, iar strategia companiei se bazează tocmai pe ideea de a-şi expune brandul pe orice dispozitiv de care utilizatorii au nevoie în orice moment al vieţii lor.
Analiştii fac deja speculaţii: un telefon Facebook ar putea avea propriul magazin online de aplicaţ